Check out my freehand nail art in the folders/pages above this line :) - Se min frihånds nail art i fanebladene over denne linie :)



mandag den 7. november 2011

China Glaze Oxidized Aqua Crackle Glaze over CG White on White and Orly Orange Punch


Yesterday I showed swatches of China Glaze Oxidized Aqua over 22 colors, and wrote that I would do a mani today with the chosen color, see the swatches here. You can read what happened under each photo.
I går viste jeg swatches af China Glaze Oxidized Aqua over 22 farver, se dem HER, og jeg lovede at lave en manicure med den udvalgte farve. Du kan læse hvad der skete under hvert foto.

First one coat of OPI Nail Envy org. and one of China Glaze Ridge Filler. I chose China Glaze White on White, and applied two coats. Then to add a little sparkle China Glaze Shooting Stars. But it took ages to dry, and never really seemed to do so, I could still make dent marks, I never experienced anything like it. After an hour I applied China Glaze Oxidized Aqua. 
The weirdest thing happened; First of all it did not crackle very well, but even before adding the Seche Vite Top Coat, it shrinked, especially close to the cuticles, leaving a white edge, almost “Ruffian” style.

Først et lag OPI Nail Envy org. og et lag China Glaze Ridge Filler. Jeg valgte China Glaze White on White, to lag. Jeg lagde et lag China Glaze Shooting Stars for at få lidt ekstra glitter. Men det tog en uendelighed at få det tørt, faktisk tørrede det ikke rigtigt, det var muligt at lave mærker. Jeg har aldrig oplevet noget lignende. Men efter en times tid lagde jeg så China Glaze Oxidized Aqua på. 
Og så skete det mest mystiske; for det første krakelerede den ikke specielt godt, og den decideret krøb i størrelse, endda før jeg lagde Seche Vite Top Coat på. Den trak sig især værk fra neglebåndene, så jeg havde næsten et ”Ruffian look” med hvid kant foroven.
I decided to start all over with four fingers, and this time only one coat of CG Ridge Filler and one of CG White on White, and for the experiment I used Orly Orange Punch instead of the white on my ring finger. On the middle finger I applied a coat of Seche Vite, to see if that would affect the crackle effect.
AGAIN the CG White on White took ages to dry, this is really, really weird! I have used it before as a base for my “Tiger Nails”, but I did not have the CH Ridge Filler then, so I wonder if they together create this problem on my fingers?
But finally I added a coat of CG Oxidized Aqua, and the result was OK, at least better than “The shrinking experience”.
Jeg besluttede at starte forfra med de fire fingre, og denne gang lagde jeg kun et lag CG Ridgefiller og et lag CH White on White, og for eksperimentets skyld Orly Orange Punch på ringfingeren. På langefingeren lagde jeg ret hurtigt et lag Seche Vite for at se, hvordan krakeleringseffekten ville påvirkes af det.
Men CG White on White ville IGEN ikke rigtigt tørre, højst mærkværdigt. Jeg har brugt den før som base til mine ”Tiger negle”, men dengang havde jeg ikke CG Ridge Filler, så jeg spekulerer på om de to i forbindelse med hinanden og mine negle skaber dette problem?
Til slut lagde jeg CG Oxidized Aqua, og resultat blev da OK, i hvert fald bedre end ”den krybende oplevelse”.

2 kommentarer:

  1. That crackle is such a pretty color,to bad for the shrinking.I hate when the polish take ages to dry,I never have that much time to wait and its most likely I will ruin my mani:(

    SvarSlet
  2. Yes, a very pretty color, right now I wish it was "just" a normal color"...
    Thank God for Seche Vite, that help us, that can't keep still while our polish dry LOL

    SvarSlet

Please do NOT link spam! Comments with links will very likely be removed. If you want me to look at your blog, send me an email!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...